#17daydiet del 2 med dagbok och riktlinjer


Denna vecka kommer som utlovat del 2 av min dagbok på #17daydiet. Så här ett par veckor efter avslut så är jag ännu gladare att jag genomförde dieten. Kanske hanlar det egentligen om en livsstilsförändring och att "dieten" för mig egentligen var en boosta mig själv att hitta tillbaka till mer av det som egentligen är "jag". 

Det bästa med regelbunden träning är för mig att jag sover bättre och det är liksom nyckeln till hela vämåendet. Ansträngningen att göra iordning bra mat och prioritera tid för mellanmål osv är bra nya vanor som såhär flera veckor senare faktiskt fortfarande sitter i. Under #17daydiet så loggade jag (skrev ner) all mat och träning och vägde mig varje dag. Det gör jag inte nu. Men sättet att äta håller i sig på det stora hela, behovet av träningen är stort (pga livspusslet blir det sällan mer än 3ggr i veckan för mig), och vardagsmotionen gör jag mitt bästa att få till som en ännu naturligare del av livet. 

Foto av min dotter under min promenad och barnen på kick-bike #vardagsmotion

Tills jag når min målvikt på 64-66kg så fortsätter jag att köra mest kondition och äta så bra som möjligt med lean protein, grönsaker, frukt och mjölkprodukter. Hoppas över all forma av gröt, pasta, bröd och snacks om det inte är ngt speciellt eller födesledag. Det är bara så underbart att känna sig fräsch och starkt i kroppen igen. För mig är det bästa att jag verkligen njuter av resan och sidovinsterna av viktnedgången, snarare än stirra mig blind på målet. Underbart och sååå tacksam... Nåväl, nedan följer dagboken del 2 från dieten för lite tips och inspiration!


Tisdag dag 10
Vikt: 69,8kg
Frukost: Lättfil med äpple.
Mellanmål: Inget.
Lunch: Kyckling med haricot verts.
Mellanmål: 15 macadamianötter.
Middag: Crabfish i kokos, ärtor och grönsaker. Kvällste med honung och kvarg med äpple.
Träning: Promenad. 

Onsdag dag 11
Vikt: 70,4kg
Frukost: Lättfil med äpple.
Mellanmål: Te med äpple.
Lunch: Live well dryck.
Middag: Kyckling med olivolja, fetaost och sallad.
Mellanmål: 100g cashewnötter och kvällste.
Träning: Ingen träning.

Torsdag dag 12
Vikt: 69,5kg
Frukost: Lättfil med äpple och linfrön. 
Mellanmål: Inget.
Lunch: Tonfisk i lättkvarg med sallad.
Mellanmål: 15 macadamianötter och två ägg.
Middag: Kyckling med broccoli och riven ost. Yoghurt med hallon och kvällste.
Träning: Löpning.

Under dieten tappade jag 4cm runt höfterna och 2cm i midjan!

Fredag dag 13
Vikt: 69,8kg
Frukost: Lättfil med bär.
Mellanmål: Ägg.
Lunch: Tonfisk i lättkvarg med sallad.
Mellanmål: Cashewnötter.
Middag: Tacoköttfärs med grönsaker, gräddfil, riven ost och tacosås.  Kvällste.
Träning: Ingen träning.

Lördag dag 14
Vikt: 69,3kg
Frukost: Lättfil med äpplen, linfrön och cashew.
Mellanmål: Ägg.
Lunch: Melon och kokospannkaka.
Mellanmål: Lättyoghurt med hallon.
Middag: Strimlad tacokyckling över grönsaker. Kvällste.
Träning: Ingen träning.

Söndag dag 15
Vikt: 69,2kg
Frukost: Kokospannkakor med äpple.
Mellanmål: Ägg och te.
Lunch: Crabfish med spenat och ingefära.
Mellanmål: 10 macadamianötter och te.
Middag: Kyckling med sallad.
Träning: Kvällste.

Gröna grönsaker som grönkål, haricotverts och broccoli är superbra för mättnadskänslan!

Måndag dag 16

Vikt: 69,3kg
Frukost: Lättfil med linfrön och ägg.
Mellanmål: Inget.
Lunch: Kyckling, sallad och tacosås.
Middag: Crabfish, sallad, zuchini och walnötter. 
Mellanmål: Yoghurt med äpple, cashewnötter och te.
Träning: Löpning.

Tisdag dag 17
Vikt: 69,4kg
Frukost: Lättfil med äpple.
Mellanmål: Te med mjölk.
Lunch: Kycklingsallad.
Mellanmål: Cashewnötter, walnötter, macadamianötter och äpple.
Middag: Kyckling med broccoli. Äpple och kvällste.
Träning: Ingen träning.


Eftersom jag uteslöt mitt älskade kaffe under dieten så var det helt underbart att dag 18 börja morgonen med en kopp hawaiianskt 100% Kona kaffe - njöt så mycket :)

Comments