"Pick a color" - tankar inspiration i New York

Äntligen är jag tillbaka i New York. Staden som är mitt andra hem. Här bodde jag i åtta år och varje gång jag numera kommer på besök så känns det nästan som det var förra veckan jag levde mitt liv här. Tack vare sociala medier och dagens teknik (läs iPhone) så är jag fortfarande så nära alla goda vänner och bekanta som bor här. Så denna lilla inspirationsresa på fyra dgr är jag bara såå tacksam för. 
Älskar spontaniteten, energin, valmöjligheten och människors enorma driv och driftighet i den här staden...
Folk jobbar som f-n och oftast på något område utifrån sin passion - och det märks!!! Mer om det i ett annat inlägg. Bland det första jag gör när jag kommer hit är att hoppa in på en OBOKAD tid hos ngn salong och fixar en pedikyr. "Pick a color" säger dom snabbt och ett par minuter senare är dom igång - pris endast 300kr inkl 20% dricks och en kort nack massage. UNDERBART🙏🙏🙏 


Många färger att välja på... blev tillslut blåa "As if"... ibland väljer jag faktiskt färgen efter namnet 😂


Varit lite sjuk + sovit dåligt senaste veckorna så välbehövligt att bara sitta ner på salongen en stund...



Så nice att bli ompysslad...🙏



Förresten så är det 20 grader varmt här och underbart att springa runt i flip flop en helg 😊☀️



Klar favorit är också alla små fruktstånd i gathörnen 🥑🍎🍉🍇🍐🍊🍒🍑🍋



Åker inte till Times Square i onödan men eftersom 12årige systersonen är med så var det såklart ett måste... Och för första gången någonsin fotograferat mig med några av alla figurer som springer runt där - barnen kommer att bli överlyckliga när dom ser att "mamma träffat miniorerna"😂✌️

Xoxo hugs and kisses från New York 🤗😘🤗😘
Susanna 

Comments