Hämta kraft - Power walk 6:15am

Jag älskar att börja måndag morgon med ett träningspass av ngt slag - det sätter liksom en god ton för veckan. Så även här i New York... Alltid älskat att möta "staden som aldrig sover" i gryningen, och numera har jag möjlighet att göra det efter en god natts sömn. Jämfört med förr då jag festade konstant in på småtimmarna. Kastade mig därför ut redan kl 6:15 i morse och gick och köpte en "black coffee" på ett för mig nyöppnat café. En svart kaffe och 40-60min rask promenad på tom mage är för övrigt ett hett tips för den som vill öka förbränningen och bränna kalorier 😉
Eftersom det fortfarande var lite mörkt ville jag ej gå i Central Park, så istället blev det en riktig Power Walk nerför Madison Avenue och upp Fifth. Jag har en förmåga att hämta väldigt mycket kraft här. Den konstanta rörelsen av energi i kombination av pampiga byggnader och kreativitet är fantastiskt. Älskar Upper East side, de långa avenyerna och närheten till parken. På bilderna nedan får du se lite av min morning walk


I slutet av promenaden strax innan sju hade det blivit ljust - i bakgrunden mitt favorit museum Metropolitan. 



Rask prommis från 87th street där vi bor ner till 59th och tillbaka tog ca 45min. Brukar oftast räkna 1min "per block". Ovan är en vacker vy över Central Park South med anrika Plaza Hotell och Time Warner Bldg i bakgrunden. 



Madison Avenue kl 6:15 imorse 🌆



Älskar att the coffee shops öppnar kl 5:30 👍☕️🙏 



Snyggaste jackan jag sett på lääänge... Dock ingen budget att inhandla denna gång 😂 Men så inspirerande med "window shopping" emellanåt! 



Päls och sweat pants hos italienska Loro Piana där jag en gång hade förmånen att jobba! 



Vackra, vackra Metropolitan museet. 

Även hunnit med att träffa fantastiska vänner och bekanta denna morgon och strax bär det av med systersonen till Frihetsgudinnan 🗽

Xoxo 🤗😘🤗😘
Susanna 

Comments