Njutning med all sinnen... New York har ALLT

Förutom att det varit helt fantastiskt dessa dagar att träffa vänner och bekanta, samt ha kvalitetstid med min systerson, så är det underbart att bara gå runt och njuta av New York och mina gamla neighborhoods. Det är åtta år exakt sedan jag flyttade härifrån och det förundrar mig att det känns så naturligt att vara här. 
Blir påmind om vad viktigt det är att hitta just det sätt och plats som funkar för oss - att njuta med alla sinnen, inspireras, motiveras osv. New York är en plats som hjälper mig connecta med min passion och kreativitet. Bland annat genom mångfalden av ALLT. Så många olika kulturer, talanger, variation osv här. 
Folk jobbar så mycket och tempot är högt - men ingen talar om utbrändhet... vilket fascinerar mig med tanke på läget i Sverige. En stor skillnad här är att det finns extremt mycket personal överallt och för  allt. Alla kan bli inkluderade och människor sätter ett naturligt värde i att arbeta. Betyder inte att det alltid är effektivt och snabbt - men amerikanarna har en fantastisk förmåga att skapa arbetstillfällen. 
Älskar även energin av kontinuerlig rörlighet samtidigt som det går att vandra igenom Central Park och bara njuta av alla träd och lugnet som finns där. 
Nedan lite fler bilder från några av mina favorit ställen här i stan! 


Promenad genom Central Park är alltid lika härligt...



Lätt att vara nyttig för den som vill 🍏🥒🥕🍋😊



Älskar att hälsa på hos min kompis Dan som är store manager på Ceasare Attolini på Madison Ave och ta en kaffe... här kostar en kostym runt 80,000kr... 😅



Vackra tyger... 



Och miljö att inspireras av... 



Dryck utbudet på Whole Foods är amazing... 



Vi plockade lunch och satte oss vid fontänen och bara people watched... 



Quality time med systersonen inkluderar besök vid Freedom Tower, shopping och mycket met! 



Så tacksam för denna resa!!' 

Xoxo 🤗😘🤗😘
Susanna 

Comments