Spara tid och $ ”Gör det själv”

I brist på tid och kanske pengar är det smart att satsa på ”gör det själv konceptet”. Har själv varit urdålig under åren att tex lägga en ansiktsmask och istället unnat mig att gå på olika behandlingar när jag kunnat. Vilket är fantastiskt skönt och en riktig lyx. Och tyvärr rätt tidskrävande...

Just nu är det dock inte ngt jag vill prioritera i vardagen. Eftersom det med bra grejer går att få ett fint resultat hemma så satsar jag på det istället!

Utgångsläget för mig är:
1. Kan jag göra det själv så gör jag det - främst eftersom det spar tid och oftast även pengar. 
2. Blir det för svårt och inte bra resultat - då bokar jag gärna en tid någonstans (typ frisör och pedikyr). 

Nyckeln för att jag faktiskt ska få ”tummen ur” och köra lite hemmaspa tex är att investera i bra produkter. Det blir så mycket roligare. Ansiktsmasken jag använder nu är super och kostar ungefär som en ansiktsbehandling på salong. Räknar med att den räcker till ca 10 tillfällen, kanske mer.

Hemma-spa är ett enkelt och smidigt sätt att hålla sig fräsch. Att ta hand om sig själv och sin kropp bygger upp självkänsla och stärker självförtroendet. Och är dessutom väldigt roligt! 

Tips! Jag ställer alltid produkterna väldigt synliga i badrumsskåpet så att jag blir påmind om att använda dom :)

Se resultatet nedan! 

Have fun and sparkle! 😉✨✨✨


Min nya favorit ansiktsmask som jag kör helst varje vecka annars varannan. Brukar få massa komplimanger att jag ser fräsch ut efter att ha kört denna - vilket alltid är enormt kul för en oftast trött och lite slutkörd småbarnsförälder ;) 


Den här masken finns bla på Åhléns och är rekommenderad för +35år. 


Konsistensen är lite grovkornig och den ”bubblar” lite på huden medan den verkar sig in, gör rent och för att sedan ge en massa lyster! Jag brukar låta den sitta ca 20min. Under tiden är det toppen att även slänga i en hårinpackning och plocka undan i köket eller vika tvätt medan det verkar ;) 


Riktigt fint lyster blir det! 
xoxo 😘
Susanna 








Comments